פרסום ברדיו

פרסום ברדיו

  • הפרסום נמכר על פי זמן
  • זמן פרסום נמדד בשניות (כמות תשדירים X אורך התשדיר)
  • הזמן היקר מוגדר בין 7:00-19:00
  • הזמן היקר ביותר–בשעות העומס בכבישים, בוקר ואחה"צ.
  • קמפיין בד"כ מוגדר בין 5-10 ימים
  • נהוג להתחיל בתשדירים ארוכים יותר ולקצרם -30 שניות מוגדר כ-100%
  • תחנות אזוריות: משווקות ע"י שפ"א (שידורי פרסומת איזוריים): רדיו צפון ללא הפסקה, רדיו קול רגע, רדיו חיפה, רדיו אמצע הדרך, רדיוס, רדיו 99, רדיו ללא הפסקה, רדיו תל אביב, רדיו ירושלים, רדיו קול חי, רדיו לב המדינה, רדיו דרום.
  • חסויות ותוכן שיווקי ברדיו
  • ניתן לעלות גם עם חסויות בתכניות רדיו שונות וגם בפעילויות תוכן שיווקי (כגון: תכנית הבוקר של טל ואביעד ברדיו תל אביב, דידי הררי ברדיו ללא הפסקה).



מושגים בפרסום ברדיו

  • פריים, סופר פריים
  • עסקה/בונוס/פילר
  • רפיטיציה
  • שיעור האזנה
  • קביעת יעדי Reach  ו-Frequency
  • הגדרת תדירות אפקטיבית: כיוון שהרדיו הוא מדיום העובד על שמע בלבד, נדרש מספר גבוה יותר של חשיפות על מנת להגיע לשלב הטמעה/שכנוע. התדירות האפקטיבית ברדיו עומדת לרוב על 6 פעמים לפחות.
  • אינדקס
  • אינדקס מבטא את מידת ההתאמה של כל תחנה לקהל היעד.
  • ייצוג יתר = אינדקס גבוה מ 100 – מעיד על כך שהפרסום בתחנה ממוקד לקהל המטרה
  • ייצוג חסר = אינדקס נמוך מ 100 – מעיד על כך שהפרסום בתחנה פחות ממוקד לקהל המטרה.

 

שיקולים עיקריים בבניית פריסת רדיו

  • תקציב כולל לרדיו
  • עלות הפרסום עבור החבילה / תחנה
  • אינדקס של כל תחנה
  • אזורי הכיסוי (בתחנות האזוריות)
  • עלות לאלף נחשפים (CPT)
  • % כיסוי
  • תדירות ממוצעת

 

המטרות העיקריות בתכנון פריסת רדיו הן הרחבת הכיסוי (חשיפה) והגדלת התדירות במסגרת התקציב הנתון. הרדיו זהו מדיום העובד על העברת המסר בתדירות גבוהה, ולכן הוא משמש בעיקר להעברת מסרים מכירתיים, או להחדרת שם / מס' טלפון.